Solicitamos su permiso para obtener datos estadísticos de su navegación en esta web, en cumplimiento del Real Decreto-ley 13/2012. Si continúa navegando consideramos que acepta el uso de cookies. Accepto | Más información

Centre Balears Europa

Centre Balears Europa

Llistat d'informes Compartir Imprimir
Celebració del Dia Europeu del Turisme
La renovada estratègia de la política industrial de la UE: fer més fort el turisme de la UE en una nova àrea industrial.

El dimecres 7 de novembre va tenir lloc a la seu de la Comissió Europea a Brussel·les l’European Tourism Day. Aquest any es trobava enmarcat sota el títol: “The renewed EU Industrial Policy Strategy: making EU Tourism stronger in a new industrial era”, amb l'objectiu d'enfocar la nova estrategia de la política industrial de la UE per tal de fer del Turisme a Europa un sector més fort en l’actual nova era industrial.

Els blocs en els quals es va dividir l’esdeveniment feien referencia a la investigació, la innovació, l’economia circular i el capital humà.

En referencia a la innovació turística, es va destacar la necessitat de treballar en tots els sectors de la industria, associar-se per innovar, i que d’aquesta manera es cooperi d'una forma més transversal amb el sector turístic, un sector que cada dia necessita trobar-se més actualitzat i interrelacionat amb la industria i els diferents sectors existents degut a la importància de les TIC i la multitud de canvis que es donen en la industria (sobretot tecnològica) actualment.
En aquest sentit es va subratllar l'important paper que les PIMES han de jugar donada la importancia d’aquestes en el sector turístic.

Es van concretar també alguns dels reptes que es tenen en compte a nivel turístic per part d’un dels ponents, representant d’una organització dedicada al turisme de montaña: accesibilitat, recursos naturals, sostenibilitat, digitalització, eficiencia, inversión i futur.

Alguns dels exemples que es van anomenar referents a la inserció de la industria i la tecnología en el turisme regional van ser el desenvolupament de tecnología a petits hotels, o la creació de projectes com Visit Artic. En aquest sentit, es va posar èmfasi en que existeixi la financiació de forma horitzontal, de forma que es cooperi intersectorialment per trobar més possibilitats de finançament en l’àmbit.

En referencia als reptes o aspectes a millorar, es van anomenar els següents:

-          Falta de coneixements tecnologics o industrials per a saber que realment la industria pot ser un motor de canvi i beneficis en el sector turístic.

-          Falta d’un acord marc a nivell europeu per incentivar a les empreses privades a invertir

-          Una política regional clara que defineixi els objectius en relació a aquest àmbit.

-          Un aprofitament més adequat de les competencies que es posen desenvolupar en el sector turístic per part dels usuaris.

-          Falta d’informació estadística que posteriorment agrupi dades de diferents regions.

-        La necessitat d’un lobby a Brussel·les i un comisari de turisme que representi a cada un dels estats membres en aquest sector. ( proposta realitzada per un Comisari amb la idea d’encarar una nova legislatura l'any 2019 amb aquest nou repte)

-          Millorar la política de visats, la de sostenibilitat i invertir temps en crear una millor estrategia turística europea.

-        Reclamació d’un fons especial per a turisme (depenent aquest de les regions que podrien estar interessades). Es necessiten més plans d’inversió específics i partides presupostaries per a regions.

-          Millorar els problemes com el tràfic, la sanitat entre europeus, o altres problemes relacionats amb la mobilitat de les persones a Europa.

En resum, el que es va voler resaltar es la necessitat d’augmentar la cooperació entre sectors, i sobretot motivar a la industria a que vegi les relacions que poden mantenir amb el sector turístic de les regions europees, i per altra banda destacar la necessitat de fer més política de forma que apareixin nous projectes entre diferents països i que es puguin apropar més a Brussel·les per tal de fer pressió i aconseguir noves partides presupostàries especialitzades en Turisme.

14-11-2018

Artur Fernández Fuster

Brussel·les

Llistat d'informes Compartir Imprimir